Ce este SEO Optimizare?

SEO este prescurtarea ce vine de la Search Engine Optimization, în limba Română se traduce ca Optimizare pentru Motoarele de Căutare.

Optimizare este un termen sinonim cu promovare iar, dacă nu vă e clar ce înseamnă motoare de căutare, cel mai cunoscut și utilizat motor de căutare este Google.

Putem spune deci că SEO este promovarea paginilor web, a site-urilor, pentru motoarele de căutare precum Google, Bing, Yandex.

 

De ce este important să ne îmbunătățim site-urile pentru motoarele de căutare?

Când dorim să aflăm o informație apelăm la Google, la fel și când vrem să procurăm ceva, să gasim un expert dintr-un anumită industrie, să plănuim o călătorie și altele. La fiecare căutare apelăm de fapt prin Google la cea mai mare piață online. Prin urmare, cei cu firme și site-uri sunt foarte interesați să apară în rezultatele afișate de Google atunci când cineva caută produse și servicii ca cele pe care le oferă; o bună prezență în siteurile de căutare va însemna pentru ei mai mulți vizitatori, mai mulți oameni interesați și mai multe vânzări.

Promovarea de tip SEO este și o metoda mult mai accesibila ca preț decât achiziționarea altor tipuri de publicitate ca publicitatea la televizor sau achiziționarea unui panou stradal, de aceea multe companii o preferă. În plus, atunci când alegi promovarea printr-un panou stradal nu știi dacă mesajul va ajunge la cineva cu adevarăt interesat, în timp ce printr-o bună prezență pe Google ai siguranța că vei ieși chiar în fața celor interesați, deoarece îți vor vedea web site-ul tocmai atunci când fac o căutare cu intenția de a găsi acel produs sau serviciu pe care îl oferi.

 

Ce înseamnă o prezență de top în Google?


Marea majoritate a celor care folosesc motoarele de căutare, se opresc asupra primelor rezultate returnate la căutarea lor, de aceea, pentru ca un site să primească mult trafic, el trebuie să se poziționele pe prima pagină de rezultate returnate de Google, la căutarile legate de domeniul de care ține, și pe o poziție cât mai înaltă.

Dacă ai un magazin online de calculatoare, atunci este în interesul tău ca atunci când cineva caută pe Google expresii ca „calculatoare”, „notebook”, „laptop online”, sau nume de produse ca „samsung”, „asus”, „acer”, site-ul tău să apară pe prima pagină de rezultate Google, în topul căutărilor.

Prescurtat, obiectivul principal al SEO este prezența bună pe Google a unui site și aducerea  pe primele poziții la căutările utilizatorilor pentru cuvintele cheie relevante.

 

Cum poate fi promovat un site în topul motoarelor de căutare?

Google vrea să arate rezultate cât mai potrivite și mai relevante pentru fiecare din căutarile pe care oamenii le realizează. Dacă nu ar face-o, oamenii s-ar indrepta spre un alt site de căutare care ar returna rezultate mai relevante și apreciate. Prin urmare vom obține o poziție cu atât mai bună în Google, cu cât site-ul nostru va fi considerat mai potrivit și cu informații de calitate pentru utilizatorii lui.

Nu vom detalia acum modalițile prin care se realizează asta, puteți să le aflați solicitând o consultație gratuită de la experții noștri. Dar, pentru a vă face o idee, rezultatele afișate de Google au la bază un algoritm de poziționare format din sute de factori dintre care unii sunt mai mult sau mai puțin importanți, prezenți în acest algoritm matematic foarte recent sau înca de la apariția motoarelor de căutare.
Promovarea SEO este un proces tehnic dar și creativ. De cele mai multe ori pentru a îmbunătăți un site sunt necesare modificări în designul site-ului, ale paginilor site-ului, adăugare de texte profesioniste, pagini noi, construire de linkuri – recomandări și referințe ce vin de la alte site-uri spre site-ul tău. Aceasta e mecanica optimizării SEO, cum facem însă promovarea, ce fel de text scriem și ce fel de linkuri construim sunt însă chestiuni mai profunde, unde originalitatea, perseverența și străduința pot să facă o mare diferență. Nu vom redescoperi însă America, până la urmă optimizarea SEO este bazată pe cifre și fapte concrete, pe date și analize, strategii de promovare și creativitate.

 

La ce ajută SEO?
Din textul de mai sus consider că a devenit clar faptul că SEO ajută la creșterea profitului și vizibilității unei afaceri. Însă asta nu este tot ceea ce face, impactul lui fiind unul mult mai vast si mai util.

 

SEO ajută:
– motoarele de căutare să vă găsească mai ușor informațiile, produsele sau serviciile pe care le oferiți;
– oamenii să găseasca produsele, informațiile, imaginile de care au nevoie și care le aveți pe site;
– companiile mici să concureze cu liderii de piață;
– o adevărată industrie de specialiști să aibă locuri de muncă în timp ce cresc profiturile clienților săi;
– la reducerea substanțială a cheltuielilor pentru promovarea în online și offline;

Fără SEO un orb ce navighează pe Internet folosind un screen reader – program care ii citește conținutul site-urilor, nu ar reuși să perceapă ce conține un site sau altul, în special dacă ele conțin imagini denumite sub forma DSC204.jpg în loc de carti-nevazatori.jpg

SEO este de ajutor în numeroase moduri și îmbunătățirea site-urilor duce de fapt la o experiență online mai utilă și placută pentru toți internauții.


seo, seo optimizare, optimizare, cautare in google,