Email Marketing: principii, concepte, definiții

Email Marketingul este un instrument important pentru a lucra cu publicul țintă și a promova pe Internet, promovând comunicarea directă între afaceri și clienți. Scopul acestor eforturi este întărirea loialității și creșterea vânzărilor.

În ciuda duratei de timp și a apariției multor noi practici de marketing, marketingul de e-mail rămâne un instrument important în arsenalul comercianților de internet. Așa cum sa spus înainte, listele de discuții sunt potrivite pentru o varietate de scopuri, începând cu vânzările directe, terminând cu aderența tot mai mare și primind feedback.

conținut

Introducere: distrugerea miturilor
Ce este marketingul prin e-mail?
Tipuri de mesaje
Post-marketing: eficacitatea măsurării

Introducere: distrugerea miturilor

Dar mai întâi refuzăm 2 concepții greșite:

1. Marketingul prin e-mail este pentru spammeri. O mare greșeală. Dacă spam-ul este adesea o campanie ilegală de distribuție a publicității pe scară largă, care se desfășoară pe baze achiziționate, atunci marketingul electronic este o anumită comunicare prin e-mail, conform consimțământului clientului. Lidul însuși vă lasă contactul său și dă "o verigă la începutul interacțiunii.

2. Post-marketing = corespondență. Poșta electronică este unul dintre instrumentele, în timp ce marketingul prin e-mail este un set de activități.

 

Ce este marketingul prin e-mail?

Această metodă contribuie la crearea și consolidarea relațiilor de înaltă calitate cu audiența, crește ratele de repetare a achizițiilor și oferă, de asemenea, posibilitatea de a promova noi locuri de pe teren și de a colecta cu promptitudine opinia publicului. În plus, mulți cred că, vorbind despre marketingul prin e-mail, această practică poate spori eficiența vânzărilor și vânzarea încrucișată mai rapidă și mai ieftină decât, de exemplu, anunțurile direcționate.

6 caracteristici și avantaje ale marketingului de e-mail

1. suport pentru canale ieftine.
2. Capacitatea de a aduna baza efectivă a publicului.
3. Crearea de comunicare între brand și consumator.
4. Implicarea eficientă în implementarea interacțiunilor necesare (schimbul de informații, vizualizarea recomandărilor, cumpărarea etc.).
5. Abilitatea de a automatiza complet procesul pe baza informațiilor despre segmentele bazei de abonament.
6. Creșterea eficienței prin personalizare pe baza informațiilor clienților.

Tipuri de mesaje
Această practică se bazează pe diferite tipuri de mesaje electronice, dintre care principalele sunt:

Bun venit pe e-mail

Un e-mail este binevenit, pe care destinatarul îl primește după confirmarea abonamentului. Aceasta este o garanție a eficacității trimiterilor electronice, a căror corectitudine depinde de interesul destinatarilor pentru o comunicare ulterioară și cu impresia generală a afacerii.

Nu subestimați importanța - acestea se deschid până la 4 ori mai frecvente, iar acțiunile direcționate sunt efectuate de 5 ori mai des.

Scrisoare de informare

Unul dintre cele mai comune formate de mesaje electronice. Poate întări loialitatea prin conținut de calitate. Distribuiți materiale valoroase, extensii și multe altele.

Digest (Digest)

Poate părea ca e-mailuri de informații, dar are un format puțin diferit - este o scurtă trecere în revistă a noilor informații (de exemplu, e-mail cu lista celor mai populare produse pentru săptămână).

Scrisoare comercială

De regulă, este destinat vânzărilor directe. Conținutul acestora poate fi o propunere de o anumită ofertă și descrierea ei, recomandări de bunuri pe baza preferințelor / achizițiilor anterioare ale utilizatorului sau informații despre promoții.

Marketingul de aici ar trebui să fie cât mai precaut posibil, deoarece o strategie prea agresivă poate provoca nemulțumirea destinatarilor, ca urmare a faptului că e-mailurile vor fi mai des marcate ca spam. În consecință, aceasta nu numai că va reduce eficiența campaniei, dar va reduce și rata de livrare a scrisorilor.

livrare

O serie de scrisori care cresc treptat interesul destinatarului în cont, crescând astfel dorința de a face față. Conform statisticilor, campaniile de e-mail seriale au o rată a clicurilor de 2-3 ori mai mare decât mesajele comerciale standard.

Trebuie remarcat faptul că trimiterile prin poștă trebuie să se bazeze pe o strategie elaborată cu atenție și corectă - aceasta este singura condiție în care o campanie poate aduce un rezultat pozitiv. Linia de jos este de a crea un lanț de scrisori angajat, fiecare dintre ele fiind util, interesant și care generează interes pentru mesajul următor, crescând în același timp atractivitatea ofertei.

Triggers (Declanșatori)

E-mailuri, trimise în anumite condiții, sau utilizatorul efectuează o anumită acțiune, de exemplu, dacă utilizatorul SaaS soluții pentru managementul financiar, pentru prima dată generează un raport lunar al bugetului, acesta este trimis la un mini-ghid cu recomandări pentru analiza corectă și sfaturi cu privire la economisirea de bani.

După cum sa menționat mai sus, trimite mesaje de declanșare poate fi, de asemenea, personalizate în funcție de condiții specifice: de exemplu, trimiterea de e-mail care se adresează segmentului de utilizatori care nu au participat timp de o săptămână o resursă sau cei care au plecat în coșul de cumpărături cu neplătit timp de 3 zile.

La fel ca trimiterile clasice, de declanșare necesită înțelegerea comportamentului publicului țintă, testarea constantă și optimizarea pe baza rezultatelor.

Tranzacțional (tranzacțional)

E-mailurile trimise când un utilizator efectuează o tranzacție specifică.

Comunicare directă

În acest caz, un reprezentant al companiei trimite un mesaj personal către utilizator. E-mailul este personalizat, conținutul său este scris într-un mod simplu de comunicare. Această asistență poate fi oferită, recunoștință pentru loialitate, recomandări etc.

Astfel de campanii interactive sunt eficiente pentru creșterea loialității utilizatorilor.

Post-marketing: eficacitatea măsurării

1. Numărul de abonamente. Mărimea bazei abonaților - cu cât este mai mare baza de abonați țintă, cu atât profitul pe care îl aduce un e-mail. Pentru a colecta bază de abonați utilizează o varietate de strategii, dintre care cel mai faimos este un fel de schimb de adresa electronică a destinatarului pe o ofertă valoroasă: de exemplu, un conținut util gratuit pentru un cod promoțional, loc pe webinar, etc ...

2. Rata deschisă. Principalele metode de creștere a acestei valori sunt testarea constantă și optimizarea rubricilor și a conținutului. Este important de remarcat faptul că un e-mail interesant și atractiv de alimentare este de interes pentru beneficiari și contribuie la deschiderea, dar afișarea valorii conținutului este cheia pentru o comunicare eficientă în ceea ce privește vânzările / punerea în aplicare a acțiunilor specifice.

3.Click prin curs. Această valoare afișează câte destinatari care au deschis mesajul au efectuat acțiunea vizată. Principalii factori care afectează acest indicator sunt designul și conținutul - este vorba de conținut, scris, colorare și așa mai departe.

4. Numărul de mesaje și mesaje marcate ca spam. Poșta de marketing de calitate implică un procent de optică în 1-2% - această cifră este de obicei considerată normă pentru baza de subscriere a corespondenței comerciale. Vorbind de posturi de contact la spam-ul, un astfel de fenomen este mult mai rar (dacă acesta este un mesaje comerciale legitime), dar, în cazul în care mesajele intra in folderul SPAM de multe ori, serviciul de e-mail furnizor cu o probabilitate mare de cont blocului expeditorului, ca urmare a dreptului internațional privind lupta împotriva spam-ului .

5. Rata de conversie a beneficiarului. Coeficientul de achiziții realizat de destinatari după trecerea la link-ul plasat către resursă cu oferta anunțată. Acest raport depinde atât de calitatea mesajului, cât și de eficiența resursei / companiei companiei din punctul de vedere al transformării.

Conversii mari!


email marketing,email marketing romania,e-mail marketing,campanii de marketing,campanii email marketing,servicii de marketing,marketing services,marketing prin email, email marketing chisinau,